2014. szeptember 1., hétfő

Hazi Fitt kenyér

Az ismerőseimtől kaptam ajándékba egy tasak 1 kg-s kenyérsütő lisztet. Gondolták jó ötlet lesz, mert az "egészséges kaja" részben volt a hipermarketben. Szerintem csupán azért került arra a részre, mert 5% -a tökmag volt, tehát kb. 50 grammnyi tökmag tartalmazott.

Ez a fajta liszt az én konyhámban nem számít valami egészségesnek, ezért kicsit felturbóztam és ezt sütöttem ki belőle:




Minimális munkával, gyúrással és erőfeszítéssel tökéletes kenyérkét kaptam.


Házi Fitt kenyér

  • 400 gr kenyérliszt
  • 1 tk só
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 50 gr étkezési korpa
  • 50 gr tökmagliszt
  • 1 maréknyi tökmag
  • 3,5 dl langyos víz
A hozzávalókat pár perc alatt összedagasztjuk. Meglisztezzük a tetejét, 25 percig kelni hagyjuk.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Miután megkelt a tészta átdagasszuk még egyszer, és kettő bucit formázunk belőle. A tepsit enyhén kilisztezzük, beletesszük a bucikat, a tetejüket is meglisztezzük, keresztbe 3 vágást ejtünk a tetején.
Kelesztjük 35-40 percig.
Sütőbe helyezzük, 30 percig sütjük, majd kivesszük meglocsoljunk vízzel a kenyérkék tetejét. A sütőt 220 fokra kapcsoljuk, egy hőálló kerámiatálba 1 dl vizet öntünk és a sütő aljára tesszük, a kenyeret vissza a sütőbe és így sütjük még 5-10 percet.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése